piątek, 2 maja 2014

Mój Polski TOP Wszech czasów

Jak co roku,  2 maja w programie trzecim polskiego radia mogliśmy usłyszeć audycję pod nazwą ,,Polski Top Wszech czasów”. Trzeci raz w swoim życiu usiadłem rano o 10 przed radiem i zacząłem słuchać. Dziewięć godzin z najlepszymi polskimi utworami minęło niewiarygodnie szybko. Słuchając listy wpadłem na pomysł, że warto zaprezentować  swój top wszech czasów. Zawiera on kawałki ważne dla mnie prywatnie, te które po prostu od wielu lat wpadają mi w ucho oraz, te które uważam, że po prostu powinny być wysoko. Chciałbym zaznaczyć, że to nie są moje ulubione utwory, bo wtedy byłby to tylko zbiór Dżemu, Republiki , TSA i Budki Suflera. Są to piosenki,  które uważam za najlepsze w historii naszej rodzimej muzyki.


50 najlepszych, według mnie, polskich utworów:

               1.       Obywatel G.C – ,,Nie Pytaj o Polskę”

2.       Dżem - ,,List Do M”

3.       Budka Suflera - ,,Jolka, Jolka Pamiętasz”

4.       Czesław Niemen – ,,Dziwny Jest Ten Świat”

5.       TSA - ,,51”

6.       Kult - ,,Arahja”

7.       Czesław Niemen - ,,Sen o Warszawie”


8.       Perfect - ,,Autobiografia”

9.       Republika - ,,Biała Flaga”

10.   Turbo - ,,Dorosłe Dzieci”



11.   Sztywny Pal Azji - ,,Wieża Radości, Wieża Samotności”
12.   Kobranocka - ,,Kocham Cię Jak Irlandię”
13.   Dżem - ,,Paw”
14.   Kult - ,,Polska”
15.   Myslovitz - ,,Długość Dźwięku Samotności”
16.   Perfect - ,,Niepokonani”
17.   Grzegorz Turnau - ,,Bracka”
18.   Houk - ,,Transsmision Into Your Heart”
19.   Republika - ,,Moja Krew”
20.   Marek Grechuta - ,,Dni Których Nie Znamy”
21.   Dżem - ,,Wehikuł Czasu”
22.   Dżem - ,,Sen o Victorii”
23.   Hey & Edyta Bartosiewicz - ,,Moja i Twoja Nadzieja”
24.   Collage - ,,Living in the Moonlight”
25.   Coma - ,,Zaprzepaszczone Siły Wielkiej Armii Świętych  Znaków"
26.   Coma - ,,Leszek Żukowski”
27.   Lady Pank - ,,Zawsze Tam Gdzie Ty”
28.   TSA - ,,Heavy Metal Świat”
29.   Kazik - ,,12 Groszy”
30.   Marek Grechuta - ,,Korowód”
31.   Dżem - ,,Whisky”
32.   Grzegorz Turnau - ,,Naprawdę Nie Dzieję Się Nic”
33.   Obywatel G.C – Tak! Tak! To Ja
34.   Budka Suflera - ,,Jest Taki Samotny Dom”
35.   Myslovitz - ,,Acidland”
36.   Dżem - ,,Do Kołyski”
37.   Tadeusz Woźniak - ,,Zegarmistrz Światła”
38.   Kult - ,,Do Ani”
39.   Lao Che - ,,Stare Miasto”
40.   Republika - ,,Telefony”
41.   Lombard - ,,Przeżyj To Sam”
42.   Chłopcy z Placu Broni - ,,Kocham Wolność”
43.   Aya RL - ,,Skóra”
44.   Wilki - ,,Son of The Blue Sky”
45.   Edyta Bartosiewicz - ,,Ostatni”
46.   Republika - ,,Odchodząc”
47.   Marek Grechuta - ,,Świecie Nasz”
48.   Manaam - ,,Krakowski Spleen”
49.   Myslovitz & Marek Grechuta - ,,Kraków”
50. Varius Manx - ,,Piosenka Księżycowa"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz